Egy jó online pénztárgéppel százezreket lehet spórolni

A taxis piacon igazából két fajta online pénztárgép szolgáltató van: a Fiscat és a CashCube. A Fiscatet szokták ajánlani, de aki beszélgetett már taxissal, akinek Fiscatje van, az tudja, hogy folyton csak a baj van vele. A CashCube sem a legtökéletesebb, itt is lehetnek akkumulátor hibák, de fele annyi hibája sincs, mint a Fiscatnek. 

taxi.jpg

Mivel nekünk szlogenünk, hogy a jó könyvelő nem kiadás, hanem befektetés, így igyekszünk olyan tanácsokat adni, amivel pénzt spórolhatsz meg. Éppen ezért a teljesség igénye nélkül, csak a beszámolókra alapozva hasonlítjuk össze a kétfajta pénztárgépet. Röviden a Fiscat és a CashCube fillérre egyforma áron kapható, de a Fiscat szerviz igényesebb. A CashCube is meg tud hibásodni, de a szervizelése jóval olcsóbb a másik készüléknél.

Pár ügyfelünk mondta, hogy egyik-másik szerviz röghöz köti őket, csakhogy olcsóbban vásároljanak tőlük online pénztárgépet. Ilyeneket irattatnak alá a taxisokkal, hogy három évig csak XY szervizhez viheti a pénztárgépet, ha az elromlik, cserébe 30ezer forinttal olcsóbban lehet megvenni a készüléket. Garancia persze pluszban nem jár hozzá! Bármit, amit cserélni kell rajta, csak borsos áron cserélnek, és addig még csere készüléket sem biztosítanak. Az első tévhit a szervizekkel kapcsolatban, hogy bármikor lehet szervizet váltani, de a váltás legalább 72h-t vesz igénybe, mert a szerviz megküldi a forgalmazónak a szervizváltás igényét, az visszaigazolja, és akkor a szerviz kap egy kódot, amivel már nyugodtan hozzányúlhat a hibás pénztárgéphez. Érdemes ezért szervizváltáson nem akkor gondolkodni, amikor már baj van a készülékkel.

Amennyiben már az első évben (garancia alatt) bármi problémát tapasztalsz a készülék használata közben, azonnal vidd el a szervizbe, mert akkor még ingyen meg tudják neked csinálni, de később komoly összegeket fizethetsz azért, mert mondjuk beakad a papír, lefagy, felpúposodik, nem tölt, stb.

Ha valaki nem használja az online pénztárgépet, és 30 nap eltelik, akkor el kell vinni a szervizbe, és kérni kell a hivatalos szüneteltetését a készüléknek. Ez törvényi előírás, nincs mit tenni ellene. Ha ezt nem mondták a szervizben, az azért van, mert nem figyelnek oda a készülékedre, így rád sem! Jelenleg egy szerviz van, ahol ezt a CashCube gépeknél távolról is napi szinten figyelik, így rád is odafigyelnek, hogy ne legyen bajod, az a penztargepgyal.hu. Ők még azt is figyelik, hogy folyamatos-e a kommunikáció a gép és a NAV között, így a komoly bajok is elkerülhetőek.

Cseregépet 8 napon túl kötelező biztosítania a szerviznek, ha látható, hogy a hiba nem orvosolható ez idő alatt. Általában szokták látni, de több szervizről is hallottam, hogy nem adnak másik gépet, csak komoly összegekért, pedig kötelességük lenne adni ingyen másikat.

auto_es_penz.jpg

Ne fizess a memória kiolvasásért, mert ez nem taxaméter! Magad is ki tudod olvasni ingyen mind a két készülékből a memóriát, mondjuk egy NAV-os ellenőrzés alkalmával is.
Lépései:
1. Bekapcsolod a gépet, de nem lépsz be a napnyitásba. Ha be volt kapcsolva, akkor zárod a napot.
2. Megkeresed a P MÓD-ot, és belelépsz.
3. Megkeresed az AEE ADATOK-at és belelépsz.
4. RÉSZLETES  vagy ÖSSZESÍTETT lekérdezést választasz.
4. Dátum, vagy sorszám szerint kikeresed a tételeket, amik érdekelnek.
Ennyi!

Nem írtunk mindenről, de nem is lehet mindenről egyszerre írni. Egyéni vállalkozással, taxizással kapcsolatos kérdéseiddel fordulj hozzánk bizalommal, ha már minden bejegyzést elolvastál a blogunkon, de még mindig nem találtad meg a választ a kérdéseidre. Taxisoknak a tanácsadás első két órája ingyenes.

Elérhetőségeink:
Tel: +36 1 445 4684
Weblap: https://retcon.hu
E-mail. info@retcon.hu
Címünk: 1152 Budapest, Szentmihályi út 137. Pólus Irodaház